2012. január 5., csütörtök

Baba-mama altató

Az éjszakai alvás nem az erősségünk. Volt már "hidegben és melegben" egyaránt részünk, vagyis zsinorban átaludt éjszakákról nem dicsekedhetünk, de ne panaszzkodjunk, mert három hét alatt 3-4 ún. horror-éjszakánk volt, amelyeken gyermekünk a lefekvés idejétől a kakas kukorékolásáig ébren volt. Őszintén, nem értettem, hogy honnan van energiája olyan sokáig ébren maradni, mert nekünk, szülőknek, nehezünkre esett őrködni felette. Az ilyen álmatlan éjszakáknak is volt viszont pozitívuma: másnap végig aludt a csöppség, sok baj nem volt vele, csak az est közeledtével már reszkettem, hogy mi vár ránk.

Kopogjuk le, az elmúlt három éjszaka elég gördülékenyen zajlott. Megtörtént, hogy fel-felsírt a kicsi, majd magától vagy cumival visszaaludt, de az is előfordult, hogy vele egy szobában "aludtunk". Időnként alvajáró stílusban legurultam az ágyból, visszahelyeztem a cumiját, majd amíg csendben maradt, visszaaludtam. Hogy hogynem, egyszer csak reggel lett, és kezdődött a nap az evéssel.

A legmeglepőbb este talán a tegnapi volt: nyolc óra körül papált, akkor még vaciláltam, hogy tizenegykor költsem fel vagy sem. A kérdésemre hamar kaptam választ, ugyanis 11 órakor még nyitva voltak a szemei, így nem kellett felrázzam. A taktika az volt, hogy papa után nem böfiztetem meg, hiszen úgy tűnt, hogy elég álmos ahhoz, hogy csak szürcsölgesse a tejet, nem habzsolta, így levegőt sem nyelhetett. (Máskor épp a böfiztetésre ébredt meg annyira, hogy a szemei annyira kinyíltak, mint a reflektor - ezek a reménytelen esetek). Aztán a jól bevált hasra fektetés következett, ami időnként kihozza a sodrából, mégis ilyen pozícióban hamarabb elfárad, ha hisztiről van szó. A szokásos elsötetítés, csak az örökégő világított. majd lestük az órát. Tizenkettőkor egyet nyüszített, aztán reggelig húzta a csendest. Szerencsére beállítottam az órát 6ra, különben nem tudtam volna felkelni még én sem.

Lássuk, ma este mi lesz?
Bízom benne, hogy megszívja majd a víz és hamar álomba szenderül és ezúttal is ringatásmentes éjjelünk lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése