2012. október 12., péntek

Gyerekdal-függőség

Hallottam és olvastam cicifüggő, cumifüggő babákról, olyanokról, akik szopják az ujjukat, láttam olyan kisgyereket akinek cigánykerekezni kellett, csak hogy faljon valamit, no a mi Borókánk kizárólag csak úgy eszi meg az ebédet (értsd: főtt kaja hússal, tojással vagy májjal), ha közben bámulhatja a gyerekdalokat. Erre sem számítottam és bizony, amikor még nagyon pici volt a lányunk, nagyon ragaszkodtam ahhoz, hogy a tévétől, számítógéptől, telefontól meg mindenféle ilyen ledes, erős fényű képernyőtől távol tartsam. Ez az erős elhatározás addig tartott, amíg az egészséges (?) táplálkozást előnybe helyezve maradt az egészségtelen (?) youtube videocska nézése.

Épp huszonvalahány percet tartanak az egybefűzött gyerekdalok. Ennyi idő alatt, most már sikerül megetetni délután a leányzót. Sikersztori az eddigi teljesítményhez képest. Ha épp csörögni kezd a telefon, vagy lemerül az akuja egy pár percig működik a házimód is, azaz én folytatom az éneklést, de hát, ez a bohóckodás sokáig nem használ, csak az animációval ellátott gyerekdal-csokor köti le. Annyira képes a hangra és képsorra figyelni, hogy meg is feledkezik arról, hogy az általa nem kedvelt májas kaját adom neki vagy épp zöldségpürét eszik. Robotszerűen nyitja a száját vagy lököm be a kanalat. De ha nem lenne ez a figyelemelterelő hadművelet, akkor katonásan forgatja a fejét jobbra balra, összeszorítja az ajkait, fordul ki az etetőszékből és már prünnyög, hisztizik, hogy milyen gusztustalansággal álltam elő.

Szóval "megtörtem", mert meg kellett, s bár tudom, hogy nem túl egészséges ez így, mert egyrészt biztosan jobban emésztene, ha az evésre összpontosítana, de ez van. A negyven perces vagy akár egy órás etetéshez már nincs türelmem, s közben ő hisztis lesz én meg ideges. Valamelyest megnyugtat az a tény, hogy legalább naponta csak egyszer kell bevetni ezt a szerencsétlen módszert, mert sem a reggelihez sem a vacsorához nincs szükség ilyesmire. Csak elnövi ezt is. S végülis nem a Terminatort nézi/hallgatja, hanem azokat a kedves kis dalokat, amelyeket én is szoktam neki énekelni, meg az animáció is egyszerű.

Két hónappal ezelőtt így barátkozott a jaurttal. Azóta már kettőt is bevág egymás után (természetesen a gyümölcsösből.)

1 megjegyzés: