2012. szeptember 17., hétfő

Egy fejezet vége fele, vagy csak megszokás kérdése (?)

Még mindig nem tudok önfeledten örülni annak, ha Boró cumiból issza az anyatejet/tejport. Bár több szülő örülne annak, hogy gyermeke elfogadta cumis üvegből a lefagyasztott tejet vagy megtalálta azt a tejport, amit megiszik a kis Aranytójó. Persze, ez pozitívum. A lelki oldala viszont nehezen megemészthető.

Maga az a tény, hogy egy adott ponton elereszti a cicit, s befordul szundítani, sokszor ez is rosszul esik, de ezt elfogadtam, hiszen nem is az a lényeg, hogy addig szopizzon, amíg cicivel a szájában elalszik. Máskor viszont, ha cicizés után nagy lelkesedve megiszik még elég nagy mennyiségű tejport, bizony nyelek egyet, mert tudom, látom, hogy ez már azt jelenti, hogy végefele tart a szopizási éra. Persze, ha napközben nem sikerül kikapcsolni minden ingert és zavaró tényezőt a környezetéből altatás közben, akkor a cicizés nagyon jól jön. Igy történt a tengeren is, amikor minden nap elaludt a parton, a törölközők alatt, szopizás után. Akkor nem is probálkoztam a szokásos altatási módszerekkel, a simogatás, meg énekelgetéssel, hiszen annyi külső inger érte, hogy semmi esély nem volt ellazulni.

Kicsit olyan ez, hogy egyik szemem sír, a másik nevet, mert miközben picit bánt, hogy az anyatejet pótolni kell, az elalvás és visszaalvás könnyebben megy úgy este, mint hajnalban, amikor megébred. Közben ennek tudható-e be vagy sem, hát, nem tudom, de súlyban is gyarapodott az utóbbi időben. Szemmel láthatóan megvastagodtak a combikái és karjai, de azért mégsem olyan felfújt gyerek, mint egyes tápszeresek. Normális is, hiszen tulajdonképpen naponta egyszer, max. kétszer iszik két deci tejport.

A mennyiségre érdemes odafigyelnem - ez az egyik tanulság - mert ha este is és reggel is behörpint kétszáz milli körüli adagot, akkor a nap többi részén kinlódássá alakul az evés. Persze, tele a pocakja, a gyümölcs sem kell óriási mennyiségben, a főtt kajáról nem is beszélve. Úgy vettem észre, ha kevesebb tejport iszik, akkor marad hely a gyomrában gyümölcsre is és a délutáni alvás után többé-kevésbé normális körülmények között megeszik egy kis adag főtt kaját (szigorúan gyümölcsalapú, másként nem kell).


3 megjegyzés:

  1. Tulajdonképpen, nem értem miért adsz tejport is a babádnak? Én ebben a korban jól bevacsoráztattam Ferkót és arra ment egy kis cici és azzal bírta reggelig. Legfeljebb éjszaka még kért egy kis cicit, de szerintem inkább a dédelgetés kedvéért, nem éhség miatt. Reggel amint felkelt kérte is a reggelijét, így nem volt szükség tejporra. Én amondója vagyok, hogy ha egy módod van rá, hogy elkerüld, akkor kerüld is, mert tovább termelődik neked is a tejed és mert egy gondosan elkészített reggeli még mindig jobb variáns, mint a mesterkélt tejpor... Én őszintén nem látom a lényegét annak, hogy egy 9 hós babának tejport kezdj adni... Tapasztalataim alapján nekem ez a véleményem, nem meggyőzni akarlak... (na jó, talán egy picit) :)

    VálaszTörlés
  2. Hát igen, a lelki oldala... Lassan egy hónapja nem szoptatok, de még nem szoktam meg. Igyekszem pótolni az összebújásokat sok simogatással, öleléssel, ölbéli játékkal, mesével. Domi, úgy látjuk, elég jól bírja, csak reggelenként tűnik úgy, hogy a szopi hiányzik neki. Persze, nálunk más helyzet volt, Domi nagyon sokat cicizett, tejem is volt elég, egy éves és nyolc hónaposan azonban már soknak tartottam a napi hat-hét csatlakozást.
    Ami a tápszert illeti, én is nagyon ellene vagyok. Eszterünk azon nőtt fel, bárcsak sose ismertették volna meg vele a kórházban, akkor biztos ő is sokkal többet szopizott volna. Fel is fújta a tápszer, nagyon sokáig nem is evett rendesen "normális" kajákat és 4 évesen hagyta el az esti tejivást cumisüvegből (igaz, az már tehéntej volt, nem tápszer).
    Szerintem a Te gyerekednek úgy a legjobb, ahogy Te gondolod, hogy neki a legjobb. Akárhogy döntesz, bízz a döntésedben és az érzéseidben. Szerintem:)

    VálaszTörlés
  3. Az a helyzet, Kinga, hogy a reggeli felkelés nálunk olyan órában van, amikor még a szó szoros értelemben vett reggelizés (szilárd kaja) kényelmetlen lenne mindkettőnk számára. Hajnali 6kor, mert nekem ez hajnali óra, csak a szopizás vagy tejivás képzelhető el. Ha pedig a szopi nem elég ahhoz, hogy visszaaludjon, zsimbel meg minden, segíteni kellett az ügyen. Nem a tejpor miatt lett kevesebb tejem, hanem miután hosszú hetekig úgy tapasztaltam, hogy nincs elég, akkor vetettem be ezt a mentőövet. Minthogy ebben a korban üzleti tejet adjak neki, úgy gondoltam egészségesebb a tejpor. Este, szintén az elalvást segítjük meg a tejporral, de erre nincs mindig szükség. Ha majd nagyobb lesz, akkor nyilván tejre fogunk váltani, de nem látom miért lenne gond az, ha tejjel kezdi és zárja a napot.

    VálaszTörlés